New York diary - WTC - Ground Zero

Hej :* muszę zacząć od tego, że ledwo fizycznie wyrabiam w tej całej Ameryce! Jesteśmy na nogach od 7-8 rano a chodzimy spać koło 2 :) No ale posta przecież muszę zrobić hihi Dzisiaj spędziliśmy cały dzień w Washington DC (było wspaniale!) ale o tym jutro bo dzisiaj mam dla Was zdjęcia z wczoraj z miejscu po katastrofie 11 września 2001 - Ground Zero. Myślę, że nikomu nie muszę opowiadać całej historii, natomiast powiem Wam, że dopóki tam wczoraj nie pojechałam, nie byłam sobie w stanie wyobrazić ogromu tej tragedii. TV czy zdjęcia nie są w stanie pokazać nam jak wielkie były faktycznie te budynki i gdy widziałam te niekończące się tablice z nazwiskami ofiar to na prawdę ściskało mnie w gardle. W miejscu gdzie stały dwie wierze WTC są teraz stworzone dwa monumenty - wodospady, wokół których są umieszczone na tablicach wszystkie nazwiska ofiar, które poniosły śmierć w związku z atakami terrorystycznymi tego dnia. Cały teren jest szczelnie ogrodzony i aby dostać się na teren Ground Zero należy przejść przez bardzo szczegółową kontrolę bezpieczeństwa (równie restrykcyjną jak na lotnisku) i dopiero po tym można przejść do parku z monumentami. Miejsce to jest na prawdę mistyczne i gdyby nie bardzo tragiczne okoliczności stojące za stworzeniem tych fontann można by rzec, że jest tam po prostu piękne. Jak  jest się tam na miejscu to czas płynie jakby wolniej, człowiek ma czas na refleksję nad kruchością swojego życia. Obecnie trwają wokół Ground Zero prace budowle - powstaje 7 nowych budynków, w tym niesamowita w swej wielkości i w swym kształcie Freedom Tower (już prawie ukończona). Zostawiam Was z naszymi zdjęciami - mam nadzieję, że chociaż po części udało nam się uchwycić charakter tego miejsca! Buziaki :* 

P.S. Jak już pisałam wczoraj posty z dokładnymi zdjęciami ubrań pojawią się w terminie późniejszym jak już skończą się relacje z odwiedzonych miejsc :) 

Tak będzie wyglądać WTC za dwa lata.

Freedom Tower.










'










5 komentarze:

  1. ciekawa stylizacja , bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sama z chęcią poleciałabym do USA <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia! I mam pytanie - ile zapłaciłyście za bilet na samolot? Bardzo mnie to ciekawi, iż również chciałabym polecieć w przyszłości do USA. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bilet bezposredni LOTem z Warszawy kosztuje ok. 2000zł. Można już kupić od 1600 i aż do 3200 w dwie strony, zależy kiedy się kupi :)) Trzeba polować :D

      Usuń
  4. super fotki, zazdroszczę wyjazdu! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje Ci za komentarz! Buziaki :* Thanks for your comment! Kisses :*

 

Google+ Followers

Follow us on FB

Fb pop up

Follow us on Instagram